Dr. Lemli Beáta
A Pécsi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi Kar fenntarthatósági koordinátora, a Gyógyszertechnológiai és Biofarmáciai Intézet egyetemi adjunktusa, valamint a Szentágothai János Kutatóközpont Zöldkémiai Kutatócsoport tagja. Kémiatanárként és kutatóként kiemelt figyelmet fordít a környezeti nevelésre és a tudatos gondolkodás erősítésére. Egyetemi oktatóként a gyógyszermaradványok környezeti hatásairól, különös tekintettel a vizekben való megjelenésükre, tart kurzust. PhD hallgatók számára pedig a fenntarthatósági szempontok orvos- és gyógyszerésztudományi kutatásokba való integrálását oktatja. Emellett rendszeresen tart interaktív foglalkozásokat általános és középiskolás diákoknak a fenntartható gyógyszerhasználat fontosságáról. Munkájának középpontjában a tudomány közérthetővé tétele és a szemléletformálás áll.
Hiszek abban, hogy a környezettudatos szemléletformálás a kémia és a gyógyszerészet területén elengedhetetlen a fenntartható fejlődés eléréséhez.
Dr. Kovács-Rozmer Katalin
A Pécsi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi Kar Gyógyszerészi Kémiai Intézet egyetemi adjunktusa és a Farmakológiai és Farmakoterápiai Intézet tudományos munkatársa. Fontosnak tartja, hogy az oktatásba és a kutatásba is beépítse a megfelelő környezetvédelmi intézkedéseket.
Szeretnék hozzájárulni a közös célok eléréséhez, és fontosnak tartom, hogy mindennapi munkánk során is figyelmet fordítsunk a környezettudatos megoldásokra.
Dr. Pap Nóra
A Pécsi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi Kar Farmakognóziai Intézet egyetemi docense. Biológusként fontosnak tartja a megfelelő környezetvédelmi intézkedések, javaslatok és tevékenységek beépítését az oktató- és kutatómunkába. Ezek között említhető pl.: (gyógy)növények természetes lelőhelyének védelme, termesztésbe vonási körülményeik környezettudatos kialakítása, hagyományos gyógynövényismereti adatok feljegyzése és megőrzése, továbbá ezek alapján további kutatásra érdemes fajok vizsgálata. Munkatársak, hallgatók és PhD-hallgatók részvételével a tudományos adatok közérthetővé tétele munkájában központi szerepet kap.
Kiemelkedően fontosnak tartom a környezetvédelmi szempontok figyelembevételét a biológia/botanikai és gyógyszerésztudományok területén, amely napjainkban a megfelelő fenntarthatósági fejlődéshez alapvetően szükséges.
Dr. Sulc Alexandra Anikó
A Pécsi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi Kar Fenntarthatósági Munkacsoport tagja, a Gyógyszertechnológiai és Biofarmáciai Intézet oktatója, a PTE Humán Reprodukciós Nemzeti Laboratórium Andrológiai Kutatócsoport tagja. Fenntarthatósági szempontból kiemelten fontos számára, hogy a kutatási eredmények közérthetőek legyenek, s a gyógyászat mellett az egészségmegőrzésben is hasznosuljanak. Oktatóként fontos számára, hogy a hallgatók szemléletformálásán keresztül erősödjön a fenntarthatóság iránti felelősségvállalás. Végül, de nem utolsósorban, három gyermek édesanyjaként különösen fontos számára, hogy tevékenységével hozzájáruljon egy élhető, fenntartható jövő megteremtéséhez.
Hiszem, hogy a kutatás és az oktatás akkor tölti be valódi szerepét, ha hozzájárul a közösség fejlődéséhez, a szemléletformáláshoz és az egészségesebb, fenntarthatóbb jövő megteremtéséhez.
Fábián Katalin
A Pécsi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi Kar Fenntarthatósági Munkacsoport tagja a Gyógyszerhatástani Tanszék munkatársa.
Az oktatási munkában adminisztrátorként vesz részt, míg a kutatási területen műszeres analitikusként segíti a kollégák munkáját. Mint a veszélyes anyagok tárolásáért és elszállításáért felelős munkatárs, illetve mint a Minőségbiztosítási Bizottság tagja fontosnak tartja, hogy komplexen, átláthatóan segíthessék egymás munkáját a fenntartható és gördülékeny működés érdekében. Nem csak környezetvédelmi szempontból tartja fontosnak a munkacsoport munkáját egy élhető, egyenjogú, támogató közösségért dolgozik, mind hallgatói mind, dolgozói részről.
Hiszem, hogy kommunikációval, együttműködéssel és az erőforrások megosztásával egy sokkal élhetőbb és jobban működő munkahelyet a hallgatók érzékenyítésével pedig egy jobb társadalmat hoztatunk létre.